' اثرات خنده

پیام مدیر


سه چیز را نگه دار:
گرسنگیت را سر سفره دیگران
زبانت را در جمع
و چشمت را در خانه دوست . .
.


سخن روز

http://qwerty1340.persiangig.com/image/a552abf945aa.jpg

پاييز می رسد که مرا مبتلا کند
با رنگ های تازه مرا آشنا کند
خش خش... صدای پای خزان است، يک نفر
در را به روی حضرت پاييز وا کند


جستجوی مطالب
اين سايت
ساير سايتهاي وابسته
جستجو
نظرسنجی
پیوندهای مفید


اثرات خنده

دفعات نمایش : 261

خنده براي قلب، رگ هاي خوني، کاهش هورمون هاي استرس زا، گردش خون و عملکرد صحيح فعاليت هاي بدن بسيار مفيد است و اثرات مثبت و محکمي را بر سلامت روان و تحکيم روابط فاميلي به جاي مي گذارد و احساسات منفي از قبيل: افسردگي و عصبانيت را از بين مي برد.

 

  
.
. .
محققان، اطلاعات کمي راجع به خنديدن و اثرات آن بر روي مغز دارند، اما چيزي که مشخص است، آن است که خنده اثراتي مثبت بر روح و جسم مي گذارد.
خنده براي قلب، رگ هاي خوني، کاهش هورمون هاي استرس زا، گردش خون و عملکرد صحيح فعاليت هاي بدن بسيار مفيد است و اثرات مثبت و محکمي را بر سلامت روان و تحکيم روابط فاميلي به جاي مي گذارد و احساسات منفي از قبيل: افسردگي و عصبانيت را از بين مي برد.

تاثير بر هورمون ها
خنده موجب کاهش هورمون هاي استرس زا مانند: کورتيزول، آدرنالين(اپي نفرين) ، دوپامين و هورمون رشد مي شود. در اثر خنديدن، ميزان هورمون کورتيزول، 39 درصد و ميزان هورمون آدرنالين 70 درصد کاهش مي يابد.
همچنين باعث افزايش مقدار هورمون هاي سلامتي از قبيل: آندورفين و نوروترانسميتر مي گردد.
آزادسازي احساسات
ت
ا به حال برايتان پيش آمده که بگوييد، دلم گرفته و نمي دانم بايد گريه کنم يا بخندم؟ آيا بعد از خنديدن، اين اتفاق برايتان رخ مي دهد؟ به طور کلي، خنده باعث آزاد سازي احساسات مي گردد. خنديدن، يک احساس آرامش را برقرار مي کند. جالب است بدانيد کسي که مي خنداند، بيشتر از شنونده اثر مفيد بر بدن خود به جاي مي گذارد.
کارکرد دروني بدن
وقتي مي خنديد، ورزش انجام مي دهيد. شکم شما شروع به حرکت مي کند، شانه هايتان شروع به لرزش مي کند و عضلات شما آرامش مي يابد و بالاخره براي سلامت قلب بهترين و آسان ترين کار است.
از بين برنده گيجي و حواس پرتي
ب
ا خنديدن، عصبانيت، مجرم بودن، استرس و ديگر احساسات منفي را از خود دور مي کنيد.
اثرات اجتماعي خنده
خنده باعث ايجاد ارتباط اجتماعي بهتر و بيشتر با مردم مي شود و مردم دوست دارند که با آن فرد رابطه داشته باشند. از همه مهم تر باعث کاهش درد ديگران مي شود، پس اثر خوبي براي فردي که مردم را مي خنداند، دارد.
تاثير خنده بر بيماري هاي جسمي
خنده، گنجايش ريه را بالا مي برد و باعث مي شود اکسيژن بيشتري وارد خون شود، بنابراين، بيماري هاي ريوي مثل برونشيت را از بين مي برد.
خنده، ميزان قند خون را کم مي کند.
خنده، قاتل بيماري ها مي باشد، بيماري هايي از قبيل: سرطان ، بيماري قلبي ، ديابت ، ورم مفاصل ، گرفتگي عضلاني ، بي خوابي ، ميگرن ، آلرژي ، زخم معده و روده، روماتيسم و ... .
خنده موجب افزايش اکسيژن رساني وماده غذايي به سلول مي شود.
اگر شما 1 دقيقه بخنديد، آن خنده، 45 دقيقه باعث آرامش شما مي شود، خطر بيماري قلبي را از شما مي گيرد و محرکي براي اشتها و هضم مواد غذايي خورده شده مي باشد.
خنديدن، موجب افزايش آنتي بادي ها(عوامل دفاع کننده از بدن در برابر عوامل بيماري زا) مي گردد، يعني باعث افزايش قدرت سيستم ايمني بدن مي گردد.
ساير اثرات مفيد خنده
تقويت کننده روح و روان مي باشد.
باعث ترقي و پيشرفت در زندگي مي گردد.
کاهش دهنده گرسنگي است.
وقتي مي خنديم، چه اتفاقي رخ مي دهد؟
وقتي مي خنديم، عضلات صورت و بدن را مي کشيم. فشار خون بالا مي رود. تندتر نفس مي کشيم و اکسيژن بيشتري را به بافت ها مي رسانيم.
اگر خنديدن و ورزش کردن را با هم انجام دهيم، سرعت ضربان قلب بالا رفته و موجب سلامتي مي گردد. تحقيقات ثابت کرده که براي سلامت قلب 10 دقيقه راه برويد و يا 1 دقيقه بخنديد.
در کودکي و جواني، ورزش اثر مثبت بر قدرت عضلاني و استحکام بدن در مقابل بيماري ها دارد، ولي وقتي پير مي شويد از آنجا که انرژي کمتري مي سوزانيم، براي تناسب اندام و جلوگيري از ضعف، بخنديد. 10 تا 15 دقيقه خنديدن، باعث سوختن 50 کالري در بدن مي گردد.
هرگاه بخنديم، يکي از بزرگ ترين و مهم ترين اندام بدنمان شروع به فعاليت مي کند که کبد مي باشد. کبد مواد زائد را دور مي ريزد، مواد غذايي مازاد بر نياز بدن را به شکل قند(گليکوژن) در خود ذخيره مي سازد تا وقتي بدن نياز به انرژي داشت، قند را بسوزاند و تبديل به انرژي کند و به خون تحويل دهد. همچنين کبد محل ذخيره پروتئين هاي خون، ويتامين ها و عناصر معدني مي باشد. ببينيد خنديدن چقدر خوب است!
راه و روش هايي براي خنديدن
براي شما سخت است که بخنديد؟ با عمل به روش هاس زير به راحتي مي توانيد خندان باشيد:
1. از موقعيت هاي خنديدن آگاه شويد.
2. با افراد ديگر دور يک ميز بنشينيد و براي همديگر وقايع خنده دار را بازگو کنيد.
3. اگر يک واقعه خنده دار و يا يک طنز به دستتان مي رسد، آن را براي ديگران بازگو کنيد.
4. فيلم ها يا تئاترهاي خنده دار ببينيد.
5. کتاب ها يا مجلات خنده دار بخوانيد.
6. يکديگر را بخندانيد.
7. به جاي شکايت کردن از زندگي، به آن بخنديد. فکر کنيد چگونه مي توانيد واقعه اي را که براي شما اتفاق افتاده است، به دوستان تان بگوييد که آن ها هم بخندند.
به هر موقعيت بدي که برمي خوريد، آن را به شکلي خنده دار براي خود تعريف کنيد. اين روش سخت است، اما با سعي و کوشش بسيار آسان مي شود. با اين روش مي توانيد سختي ها را تحمل کنيد و به آساني از آنها عبور مي کنيد. خنده از بين برنده رفتارهاي منفي، چه جسمي و چه رواني مي باشد.
البته هميشه براي خنديدن و خنداندن دقت کنيد:
هرحرفي را بيان نکنيد، چون ممکن است باعث رنجش ديگران شود.
هيچگاه کسي يا چيزي را مسخره نکنيد.
از بيان سخنان بي ارزش و به دور از ادب اجتماعي خودداري کنيد.
موقعيت خنديدن را در نظر داشته باشيد، يعني در هر مکاني و هر زماني نخنديد.

 
 
نظر خود را بیان کنید

 نام و نام خانوادگی:

 رایانامه:

 نظر شما :

 
نظرات شما

تصویر روزانه